Håmsø Patentbyrå møter 2020 med ny profil. Vår nye logo vil gjøre «Håmsø» mer synlig, spesielt på digitale flater.
Den nye logoen har en unik og innovativ skrift som gjenspeiler at Håmsø er et norsk selskap som er solid forankret, framtidsrettet og enkelt å jobbe sammen med.
Det velkjente viftesymbolet er beholdt, mens «Håmsø» har fått en kraftigere font som er godt synlig på digitale flater. Det er spesielt viktig fordi en stadig større del av internettbruken skjer via smarttelefon. Vår nye profil er også mer konsekvent i fargebruken. Viftesymbolet er oransje, hvitt eller svart, og kan plasseres foran eller over teksten, avhengig av plassen som er til rådighet.
Teksten er svart eller hvit, og logoen kan brukes med eller uten undertekst. Underteksten har en enkel og tynn skrifttype slik at «Håmsø» alltid dominerer og er det mest synlige elementet, forklarer Øyvind Grødem i Megabite reklamebyrå, som har utarbeidet vår nye profil.